Samtaler hos os

Hvordan foregår rådgivningen?

Rådgivningen finder sted på adressen:

Ravnsborggade 2-4,
2200 København N

Det ligger lige ved Dronning Louises Bro i Headspaces lokaler.

Her tilbydes gratis og anonyme rådgivningsforløb på op til fem samtaler, som ligger hver anden uge. Tilbuddet er dog frivilligt og kan naturligvis afsluttes eller afkortes efter behov.

Samtalerne varer en time og foregår mandag eller tirsdag, i lige eller ulige uger. Tidspunktet ligger om aftenen (kl. 20 eller kl. 21). Hvis I kommer som par, varer samtalerne halvanden time.

Den første gang vil være en indledende samtale, hvor du sammen med dine rådgivere vil indkredse, hvad du gerne vil tale om. Det er også i denne første samtale, at du kan finde ud af, om PKR Nørrebro er det rette tilbud for dig. Dine rådgivere kan hjælpe dig med at finde et andet rådgivningstilbud, hvis PKR Nørrebro ikke passer til dig og din situation.

Rådgiverne arbejder sammen i par for at sikre en høj kvalitet. Der arbejdes ud fra en narrativ og systemisk ramme. Det betyder, at vi har fokus på de problemer, du oplever, og på betydningen af de forskellige historier, du fortæller om din dagligdag. Sammen med dig finder vi frem til de ting, der er vigtige for dig i livet, fokuserer på de styrker og ressourcer, du har, og taler om de relationer, der er vigtige i dit liv.

Er dine problemer akutte, anbefaler vi, at du kontakter din egen læge, da vi for det meste har en venteliste.

Hvordan skriver jeg mig op?

Hvis du er interesseret i et rådgivningsforløb hos PKR Nørrebro, kan du sende en mail til vores koordinator Anne på pkr.koordinator@gmail.com, hvor du uddyber følgende:

1) Hvem du er og din alder
2) En kort beskrivelse af din problemstilling eller udfordringer, så vi kan tage stilling til, om vi kan tilbyde dig den hjælp, du har brug for
3) Dine kontaktoplysninger

Du kan også ringe og lægge en besked på vores telefonsvarer på tlf. 29 92 35 89. Herefter vil vi kontakte dig med nærmere information.

Hvor lang tid skal jeg vente på et rådgivningsforløb?

På nuværende tidspunkt har vi desværre en forholdsvis lang venteliste og kan derfor ikke tilbyde forløb før efter sommerferien.
De forløb, der starter op i august og september, skriver vi dig meget gerne på venteliste til, hvis du ønsker det.

Regler for afbud

Hvis du undervejs i forløbet er nødt til at melde afbud til en samtale, skal dette ske på tlf. 29 92 35 89.

Her skal du lægge en besked med dit og dine rådgiveres navne, dit telefonnummer og årsagen til dit afbud. Ved afbud senest et døgn inden samtalen, får du en erstatningssamtale. Dog er der kun mulighed for én erstatningssamtale pr. forløb.

Ved udeblivelse uden afbud betragtes forløbet som afsluttet, med mindre andet aftales.